- Jag är fortfarande hälsosam


Oja, lite magont ikväll men förutom det så är jag fortfarande på banan med hälsa och god mat.

Nyårslöften är jag skeptisk till då jag försöker att inte röra mig mellan måste/får inte men efter jag är medantisk med början och slut kan jag kalla många saker för nystarter och början.
2010
...Ska jag kunna ta en kaka och inte hela paketet, att äta en pint Häagen Dazs/ B&J hör inte hemma 2010
...Biologiskt och fair trade, grönsaker efter säsong så gott det går
...Stressa mindre (är en person som springer och inte går och suckar åt långsamtgående fransoser)
...Ett "jobbigare" träningspass i veckan och promenader Mån, tis, tors, alltid trappor, bien sûr
...Konsummtionsförminskning, det finns roligare saker än att handla

Jag är raffinerat sockerfri efter 17 dagar (ja visst blir man som en alkolist)
De val jag tagit är:

Sprida ut sockerintag, en liten dessert per kväll är helt okej, om det så är är grönsaker och dipp
OK
Honung
Mörkt choklad -70% av bra kvalité, kakaosmör!
Rörsocker oraffinerat (inte mycket)
Söt god frukt, ananas, sharon, torkade fikon, melon


Det går hur bra som helst, tänker på att röra på mig, mår jättebra, ingen sockerslav

Aj lilla magen, vad är det nuu


Kommentarer
Postat av: Molly

Hej!

Tack för din kommentar, den värmde mkt i vinterkylan och gjorde mig glad i detta vintermörker :)



allt bra med dig? tillbaka i frankrike? för visst var du hemma till sverige en sväng? :)



du får ha en bra dag, helg och såklart ett bra år 2010! ta hand om dig! kramar

2010-01-15 @ 06:32:02
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Hedvig

Haha alltså ursäkta, men det känns som att du i din kommentar svarar på något jag skrivit till dig/frågat? minns verkligen inte vad det var i så fall :( pinsamt



"Inte heller modig.. " ...? :O



Tack i alla fall, vad fint att du tycker om min blogg! Ja, känslig är jobbigt i bloggvärlden. Tusen tack söta du, massa kramar!

2010-01-15 @ 10:14:00
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0