Socker, socker socker

Okej så jag har funderat på en sak. Jag måste liksom äta som en galning för att inte bli sötsugen. Jag äter fullkorn, provar hoppa över alla kolhydrater, jag lägger på massa fett, jag tar bort fett. Jag äter regelbundet, jag äter oreglebundet. Alltså, jag undrar om jag inte behöver lite socker i systemet för att bli en glad människa, haha. Ibland får jag äta 7-8 frukter och 3 morötter för att lugna systemet. Vad som händer är ju att jag äter, jättemycket. Och det ska man ju göra, jag har tidigare räknat ut att jag behöver ca 2100 kcal per dag hos dietist eftersom jag har ganska mycket muskler. Men.. jag är helt säker på att det många dagar går en 500-600 kcal bara på att stilla sötsug. Ja jag har ihärdgt testat LCHF och det blev 10 gånger värre. Så nu ska jag försöka bli sockersmart. 

Denna vecka blir det: 

Te med honung

Agave-klubbor

Hårda tabletter att suga på

Ett glas saft

Vi får se hur detta går, detta har liksom allt legat inom oh-no kategorin men istället har jag käkat yoghurt med 3-4 msk honung och 4 apelsiner per dag. För att i slutet av veckan äta 5 croissanter och kakpaket. haha. Nja, vi provar. On y va!

 

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag åt alldeles för mycket socker förr.. lösgodis, kakor, bullar.. you name it. Nu äter jag nästan inget socker förutom fruktsocker då (äter ganska mycket frukt) & när jag är sugen så äter jag en bit mörk choklad. Det tar ett tag att komma över sockerberoendet men när man väl gjort det tror jag kroppen tackar dig =) När jag bakar bullar/muffins m.m använder jag alltid råsocker. Bättre än det raffinerade sockret.

2010-02-09 @ 14:45:50
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Molly

agaveklubbor lät spännande :)



hoppas att allt är bra med dig tjejen!? du får ha en fortsatt bra vecka, något speceillt inplanerat? :)



ha det fint! kramkram

2010-02-09 @ 15:54:00
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0