Tänk om

I morse blev det en salig blandning av det som hittades hemma. Det blev lite puffat Quinoa med torkade pumpakärnor samt en lagom mjuk banan, visste ni att man inte ska lägga bananer i kylen? Attans!

Nu Har jag masakerat en kall apelsin samt sitter med min andra sojalatte. Lunchen vad supergod. Starkt curryris med kardimumma (smaka!) strimlade squash samt morotskuber. 2 Sojabiffar med smak curry till det.

Har tänkt på det där med hormoner och känslor idag. Blir många funderingsinlägg för min del (förlåt!) men denna blogg filtreras genom mig och jag sitter på många tankar.

När jag var liten fick jag gå till en homeopat för att jag kunde bli alldeles prickig i hela huvudet samt hade envisa exem, en utslagen mun och arga magknip. Mediciner, doktorer hittade inget, men min homeopat ställde allt tillrätta.
Han frågade mig om mina känslor. Va? Jaha, jag har alltid varit känslosam, men att det var så påverkande hade jag ingen aning om. Orättvisa, inträngdhet, skam var tre begrepp jag fick lära mig. Och givetvis sa ajg att jag skämdes över skammen, hade skam för att jag kände orättvist behandlad och så var det orättvist att jag inte knde göra något åt det. Oops.
Jag fick en dröös små homeopat behandlingar, och så var jag fri. Poof.

I våras blev jag allvarligt njursjuk. Efter 4 månaders kortison sa han stopp, jag var tanig och ful, och framför allt orkeslös. Starkt kamomillte och en possitiv inställning sa han. Inte tycka synd om dig själv. Oops. Det hjälpte.
I morse, min dryga deprimerade fastighetsskötare pekade på fotsvtryck som var MINA. När jag var dag bryter benen för att inte gå på mattan. 
In på rummet och smällde med dörren lite för hårt, Orättvist! Men vad pinsamt att jag smällde så! Ja. 

Vad jag vill säga är, det är inte fel att kartlägga sina vanligaste känslor och idag se vad de kan påverka. Jag känner det ända ner i magen när jag känner det jag känner. Det liksom frigörs något som får min nära till tårar, hela kroppen känner det, och dessa hormoner påverkar din hälsa mer än du tror. 

1. Bli medveten:  
Aggression
Avund
Blyghet
Skam
Förälskelse
Hat
Orättvisa
Rädsla
Nervositet
Hopplöshet
Instängdhet
Lust 
Hunger
Sorg
Svartsjuka
Ånger
Vrede
Äckel
Sympati
Trötthet
Tvivel

http://www.resonans.org/symtom.asp
2. När? Hur ofta? Varför? I vilka situationer?
3. Hur kan jag medvetet tänka om, och bryta gamla tankebanor?

Fram med skrivblocket!

Kommentarer
Postat av: Molly

hejhej!

hoppas att allt står bra till med dig!? har tänkt på dig och undrat var du har tagit vägen. jag hoppas att du mår bra och att din bloggfrånvaro inte beror på att något hemskt/tråkigt har hänt!?



ta hand om dig! KRAMAR

2010-03-02 @ 13:04:05
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Molly

tittar in och önskar dig en bra helg! mår du bra? nu börjar jag bli orolig. kramar

2010-03-12 @ 09:00:15
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Molly

alltså, jag hoppas att du mår bra!? det var ett tag sedan du uppdaterade. hoppas att du har det bra och att din bloggfrånvaro beror på att du hellre lever livet än bloggar ;) ta hand om dig! kramar

2010-03-24 @ 15:40:38
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0